• Neem contact met ons op tel. 0522-202084
Nieuws
  1. Manitou
  2. Nieuws
  3. Nieuwe ER-serie reachtrucks van Manitou

Nieuwe ER-serie reachtrucks van Manitou

  • 18-5-2018

Nieuwe ER-serie reachtrucks van Manitou combineert comfort met productiviteit

Het Franse Manitou, een van de mondiale marktleiders op het gebied van machines voor het hanteren van goederen op alle soorten terrein, breidt het assortiment magazijntrucks uit met de ER-serie reachtrucks. Er zullen 6 modellen beschikbaar komen, met hefcapaciteiten variërend van 1.2 tot 2 ton. De maximale hefhoogte bedraagt, afhankelijk van het model, 11,5 meter en dat betekent dat deze reachtruck in de meeste magazijnen prima inzetbaar is.

Superieure ergonomie

Bij het ontwikkelen van de ER-serie zijn de engineers vooral uitgegaan van het gegeven dat een comfortabele bestuurder ook altijd een productieve bestuurder zal zijn. Een goed ergonomisch ontwerp betaalt zich altijd terug, zeker als je bedenkt hoe hoog de kosten voor ziekteverlof en vervanging kunnen zijn. Manitou creëerde een zeer ruime werkplek. Voeg daar het volledig instelbare kleine stuurwiel, de vele aanpasbare en intuïtieve bedieningselementen, de kantelbare zitting en het voortreffelijke zicht door de mast en het beschermdak aan toe en het zal duidelijk worden dat de bestuurder optimaal zijn taken kan uitvoeren. Uiteraard met een minimale belasting van arm, nek en schouders. Vergelijkende studies laten zien dat de ER-serie zelfs tot de beste in zijn klasse behoort. De smalle hefcilinders verhogen dragen eveneens bij aan een optimaal zicht en dus het sneller oppakken en wegzetten van pallets.

Compleet uitgerust voor goed en snel presteren

Natuurlijk is comfort niet voldoende om maximale productiviteit te realiseren. Manitou heeft de truck uitgerust met een reeks aan prestatie verhogende kenmerken. Allereerst zorgt een krachtige 48V AC-motor voor een hoge topsnelheid van 12,5 km/u. Het S3 pakket verhoogt de stabiliteit door continu snelheid, rijrichting, commando's, mastbeweging en hefhoogte te meten. Zo vergelijkt het de snelheid van de truck met de bewegingen van het stuurwiel en past het automatisch de verhouding aan zodat bochten met de veilige snelheid genomen worden. Ook de kanteling, hef- en daalsnelheden van de mast worden automatisch aangepast om veilig te kunnen werken op grotere hefhoogten. Twee andere innovaties zijn het Level Assistance System (LAS) voor het intuïtief verplaatsen van goederen op een hoger niveau en de tractieregeling voor het reduceren van wielspin om veiliger te werken op gladdere ondergronden. Het mastontwerp zorgt niet alleen voor prima doorzicht, maar ook voor productiviteit. De soft-stoptechnologie endoeltreffende demping op mastbewegingen geven een voortreffelijke stabiliteit onder alle omstandigheden. De mastneiging en het initieel heffen vereenvoudigd het laden en stapelen op de diverse hefhoogten.

6 Modellen voor een maximale inzet

De ER-serie bestaat uit de volgende modellen:

ER 12

ER 14

ER 16

ER 20

ER 16 HD

ER 20 HD

 

Alle modellen zijn ontworpen voor een maximale inzetduur en eenvoudig onderhoud.

Het modulaire ontwerp zorgt ervoor dat de onderdelen uit de verschillende truckmodellen uitwisselbaar zijn, zodat er minder onderdelen op voorraad hoeven te zijn. Mede door de goede toegankelijkheid kunnen onze servicemonteurs een onderhoudsbeurt snel uitvoeren, zodat uw reachtruck snel weer inzetbaar is.

Opties

Er is een uitgebreide reeks aan opties beschikbaar om de reachtruck nog beter op uw situatie te kunnen afstemmen. Enkele voorbeelden:

  • Een slim batterijwissel systeem voor applicaties met een intensieve inzet
  • Video assistentie voor werken op grote hoogte
  • Lastwielen met een kleinere diameter voor een lager eerste liggerniveau
  • PIN code toegang
  • Cabines voor koel- en vrieshuizen
  • Safety Spot projectielamp

Compleet

De reachtruck zijn verkrijgbaar via de bekende Manitou de dealers of via het gespecialiseerde Manitou Center. Jos Folkers, directeur van de vestiging in Staphorst benadrukt: “Met de nieuwe ER-serie is ons assortiment magazijntrucks niet alleen completer geworden, maar kunnen nu zelfs toonaangevende machines aanbieden. Het zal onze positie in de intralogistieke applicaties alleen maar versterken.”